نمایش 1–12 از 73 نتیجه

ناموجود
ناموجود
ناموجود

ماشین سواری

لنت جلو دنا ILC

302,000 تومان
ناموجود

ماشین سواری

لنت عقب پیکان santex

505,000 تومان
ناموجود
225,000 تومان
ناموجود

ماشین سواری

لنت عقب پراید ILC

285,000 تومان
ناموجود
228,000 تومان
ناموجود
ناموجود

ماشین سواری

لنت عقب دنا – ILC TU5

270,000 تومان

لنت ترمز ماشین سواری 

لنت ترمز ماشین سواری یکی از اجزای مهم و حساس در لوازم یدکی خودرو محسوب می گردد . ایمنی در لنت ترمز خودروهای سواری یکی از مسایل بسیار مهم به شمار می آید .

 از لنت های ترمز به دلیل حساسیت بالا به قطعه فوق ایمنی با گرید A در استاندارد از آن نام می برند .

حفظ جان سرنشین ها و رانندگی ایمن در شرایط مختلف به کیفیت و کارایی لنت ترمز ماشین بر می گردد . امنیت و ایمنی در سفر متاثر از سالم بودن لنت ترمز می باشد .

انواع لنت ترمز ماشین سواری

در حالت کلی لنت ترمز ماشن های سواری به چهار گروه مختلف تقسیم می شوند . با چشم پوشی از جنس لنت ها یکی از مهم‌ ترین تفاوت‌های آن ها با یکدیگر متفاوت بودن زمان تعویض لنت ترمز است .

۱. لنت ترمز ارگانیک

نخستین گروه لنت های ارگانیک هستند و از حالت ارگانیک برخوردار بوده .در لنت ترمز ارگانیک شاهد استفاده از فلز نیستیم . قیمت لنت ترمز ارگانیک نسبت به سایر لنت ها مقرون به صرفه تر است .

این لنت های ترمز ارزان ‌قیمت‌ترین نوع لنت ترمز محسوب می‌شوند . در عین حال عمر کوتاه‌تری هم نسبت به سایر انواع لنت ترمز دارند .

۲. لنت ترمز کم فلز

لنت ترمز کم فلز از از جمله لنت ترمزهایی است که در تولید آنها درصد ناچیزی فلز به کار رفته است .

اگرچه عمر لنت ترمز کم فلز از لنت ترمز ارگانیک بلندتر است اما سر و صدای آن هنگام کار کردن نیز به همان نسبت بیشتر است .

۳. لنت ترمز نیمه فلزی

در لنت ترمزهای نیمه فلزی از درصد بیشتری فلز نسبت به نمونه‌های ارگانیک و کم فلز استفاده شده است .

از همین رو معمولا زمان تعویض لنت ترمز فلزی از دو نوع دیگر یاد شده بیشتر است . در واقع این نوع خاص از لنت ترمز عمر طولانی‌تری نسبت به سایر لنت ها  دارد .

۴. لنت ترمز سرامیکی

لنت ترمزهای نیمه فلزی بسیار بادوام هستند . از مقاومت بیشتری نسبت به سایر نمونه‌ های لنت ترمز بهره ببرند . از نظر کیفیت و طول عمر به لنت ترمزهای سرامیکی نمی‌رسند .

در واقع زمان تعویض لنت ترمز در نمونه‌های سرامیکی تا حد قابل ملاحظه‌ای بالاتر از سایر انواع لنت ترمز قرار دارد . با این حال قیمت این نوع خاص از لنت ترمز نیز با توجه به کیفیت آن بالا است .

می‌توان گفت که طول عمر و میزان قیمت لنت ترمز سرامیکی بیش از هر نوع لنت ترمز دیگری است .

طول عمر لنت ترمز خودرو 

لنت ترمز جزو قطعات مصرفی است . طول عمر آن برحسب کارکرد خودرو ارزیابی می‌گردد . پدال ترمز نیروی بازدارنده حرکت ماشین می‌باشد .

در طول زمان کارکرد وسیله نقلیه و لنت ترمز ، سطح لنت ها خورده می شود . در نتیجه دیسک ها درگیر شده با اصطکاک بوجود آمده خطرات بالایی را بوجود می آورد . 

انواع لنت ترمز ماشین سواری

امروزه لنت‌های سرامیکی طول عمر نسبتا بالایی دارند و این امر رابطه مستقیم با کارکرد خودرو دارد . لنت ترمز ها به دو شکل دیسکی و کاسه ای تولید و عرضه می شوند . 

هنگام ترمز گیری کاهش سرعت باید به صورت عادی صورت پذیرد . این مکانیسم بر اساس فشاری که در مدار به واسطه روغن صورت می‌پذیرد ، شکل می‌گیرد .

وظیفه ی لنت ترمز خودرو چیست ؟

لنت وظیفه دارد با تولید نیروی اصطکاکی مناسب انرژی جنبشی چرخ متحرکی را که تحت تاثیر نیروی موتور می‌باشد را گرفته و به انرژی حرارتی تبدیل کند .

پس از آن انرژی حرارتی تولید شده در فضا ، خودرو را از حالت حرکت به سمت ایست کامل سوق می دهد .

ضریب اصطکاکی لنت ترمز باید پایدار و بالا باشد . همچنین لنت ها نباید خاصیت خود را در اثر تغییرات درجه حرارت از دست بدهند . پس از فشار بر پدال دچار سائیدگی نشده و کاسه چرخ ها را دچار خراش یا آسیب نکند .

تشخیص تمام شدن لنت ترمز ماشین سواری

همان طور که می دانید همه ی سیستم‌های هیدرولیکی ترمز یک مخزن روغن دارند . اگر این مخزن خراب نباشد با کاهش سطح روغن درون آن می توان متوجه اتمام لنت ترمز ماشین سواری شد .

این در حالی است که در سیستم ترمز ABS این کار به صورت اتوماتیک انجام می شود .

برخی اوقات از صدای ناهنجار چرخ های خودرو می توان تمام شدن لنت ها را تشخیص داد . لنت ترمز عقب عمر بیشتری نسبت به لنت ترمز جلو دارد .

لنت ترمز عقب حداکثر تا ۱۰۰ هزار کیلومتر را پوشش می‌دهد . به طور کل هر زمان صدای دلخراش و لرزش در پدال و یا فرمان ماشین حس کردید باید لنت خود را تعویض نمایید .

عوامل و نشانه های تاثیر گذار بر عمر و زمان تعویض لنت ترمز

  • کشیدن فرمان در زمان 
  • سوت کشیدن یا خرخر کردن
  • لرزش پدال

لنت یکی از بخش‌های ترمز است . این وسیله مصرفی با دیسک خودرو تماس پیدا می‌کند و در اثر این تماس یک اصطکاکی به وجود می‌آید که سبب کند شدن حرکت ماشین و در نتیجه توقف آن می‌شود .